Helou! 

Miten menee? :) Mä olen nyt IHANASSA Australiassa, tällä hetkellä Melbournessa. Tulin tänne maanantaina (lento 13h Dohasta tänne meni oikein mukavasti, nappasin ruuan jälkeen 2 ihmepilleriä ja nukuin 8h putkeen! Hah, heräsin 2,5 h ennen laskeutumista, söin taas ja kattelin vähän modernia perhettä oikein hyvin levänneenä. Ei valittamista :D)

Majotuin pari ekaa pv Melbournen ihan ytimessä, niin käsittämättömän kamalassa teinihelvetti hostellissa että mä aattelin ettei tästä tuu mitään ja mä lähen täältä takasin kotiin ihan just jos tää tällasta on. Mä olen jo ihan liian täti tohon 24/7 ryyppäämiseen! :D Sitä paitsi ne teinit haisee ja näyttää pahalta kun ei ne kai peseydy ikinä. No joo, lisäks mun ilmastointiflunssa nosti oikein kunnon kuumeen ja siellä mä sitten makasin surkeena myttynä pari päivää, enkä juuri alakerran mäkkiä pidemmälle päässy. :D

Eilen keräsin kimpsuni ja vaihdoin paikkaa, tulin St Kilda esikaupunkialueelle ja avot, heti huomattavasti parani fiilis! Tosi kiva hostelli, siistihän tää ei missään nimessä ole mutta ei nyt mikään mahoton murjukaan. Porukka oikein mukavaa, rentoa ja vähän aikuismaisempaa. Otin punkan viikoks, makso ~ 21e yöltä eli varsin kohtuullista näillä aussihinnoilla. Saksalaisia on taas (tietysti) joka paikka täynnä mutta mun huoneessa on myös tooosi mukava italialainen tyttö Rosanne. Mun ikänen tytsky, reissaa vuoden ja on kans just tullut Melbourneen Sydneystä. Saattaa olla että lähetään tänään vähän viinille. Jeejee! :)

 Mä tykkään tästä alueesta ihan hirveesti, on ostoskatua ihan nurkan takana, keskustaan ratikalla menee joku 15min, ranta 1km päässä. Tämmönen tosi rento, vähän niinkun pikkukylämäinen paikka. Kelit on ollu hyvät, nyt joku + 25, vähän tuulee ja varjossa viilee. Ihan kun suomessa kiva nätti kesäpäivä. Mua ei yhtään haittais vaikka olis vähän kuumempikin mutta enköhän mä vielä ehdi paahtuun ja kiroon kuumuutta monta kertaa tän reissun aikana. :)

Pääsuunnitelmana on joku päivä tässä tehdä päiväretken Great ocean roadille, onhan ne 12 apostolia nähtävä kun ihan nurkilla ollaan. Tästä Apostoleille on joku 200-300km, rantaviivan mitä sinne ajetaan pitäis olla ihan kohtuu mieletön. Päivän reissuja tehdään ~ 100 aussidollarilla eli ~70 eurolla. Kohtuullista jälleen. :) 

Muuten pääsi taas kylä yllättään kuinka kallista täällä on! Kaikki on vähän reiluissa suomen hinnoissa eli, no, kallista.  Muttta mä elän onneks noilla nuudeleilla ja kuppikeitoilla muutenkin aina niin eipähän mee syömisiin hirveesti. :) 

Toinen mikä taas yllätti on kuinka mukavia nää ihmiset on!! Ei tarvi kun kadulla vähän näyttää siltä että olet hukassa tai katsella karttaa niin heti on joku paikallinen tarjoamassa apua, joka kahvilassa, kaupassa yms saa turista pitkät tovit kuka on ja mistä, kuinka kauan reissaa jne jne. Ihan huippuihmisiä! Tosin näin jäyhänä suomalaisena tää small-talkkaaminen ottaa vähän totuttellua...mutta kyllä mä jo aika turisevainen alan oleen :) Sama homma muuten täällä hostellilla, ei oo tarvinnu vielä yksin syödä yhtäkään ateriaa, aina istuu joku lähellä jonka kanssa jutella ja vaihdella kuulumisia. Mä alan ihan tosissani syttyyn tähän yksin reissaamiseen jos tää jatkuu näin hienosti että aina saa seuraa kun "tarvitsee" ja muuten voi tehdä just niin kun itse haluaa. Ja hei ai niin, mua pyydettiin eilen lähteen oluille ja minä sanoin ei! Mä todella olen jo vähän täti :D (ja verrattuna näihin niin niinhän mä kyllä oikeesti olenkin,  kaikki noi miljoona saksalaista on 18-21. Ei musta olis sen ikäsenä ollu lähteen yksin toiselle puolen maailmaa. Eikä äiti olis kyllä päästänytkään ;)

En mä edelleenkään kyllä ole tehny mitään sinällään kertomisen arvoista, tuntuu jotenkin oudolta tilittää tänne kuulumisia kun ei oikein mitään suurta kerrottavaa ole. Mutta toisaalta, tätähän tää varmasti suurimmaks osaks tulee oleen, yhtä hiton pitkää rantalomaa :)

Ollaan yhteyksissä, tsempit sinne kaikille, kuulin että siellä tulee lunta. Hyi. :D 

Ootte ihquja!! <3

Sanna


p.s Sanna jos luet tän niin Timtamit on edelleen parasta mitä voi olla! Voi hyvä jumala kunka sä tykkäisit olla täällä!! Juotais vähän guunia ja seuraava aamuna mangoschweppesiä. Ja varottais ettei vaan mitään "tapahtuis", ainakaan tuolla Luonnossa! :DD