Heippa kaikki beibet!! Miten menee? Ootteko jo ihan liekeissa joulusta? Onko siella lunta? Ma oon vaklaillu saita suomessa ja aika tasasen plussakeleilta on nayttany! Mita hittoo, miksei siella sada rantaa vaakatasossa niinkun normaalisti?? :D

 

Mulla menee hyvin, ma oon Sydneyssa ja aaaaaahh miten ma rakastan tata kaupunkia!! Ma en muistanutkaan kuinka paljon ma tasta tykkaan ennenkun nyt kun paasin tanne uudestaan! Ihana kiireinen iso kaupunki, ihan mun lempikaupunki for sure!

 

Mihinhan ma viimeks jain? Ah, Canberraan. Se olikin vahan synkempi hetki mun reissulla :D (Sannalle tiedoks etta se oli Newcastle all over again!). Tosiaan paikka ei mitenkaan sykahdyttanu eika herattany mitaan vareita mussa, hostelli oli (vaikkakin erittain siisti ja iso ja niilla oli jopa sauna ((tai se mikaan sauna ollu, lammitetty huone enemmakin ))) tylsa, en tavannu siella oikein ketaan ihmisia ja ma olin ihan suru puserossa kun jouduin lahteen Melbournesta. Niin jos viime teksti oli vahan alavireista niin pahoittelut siita! :) Mitahan ma tein Canberrassa? Ma pyorailin yhdelle vuorelle ja kavin parissa museossa, siinapa se oikeastaan. Mutta onpahan nyt ainakin kerta talle reissulle vierailtu museossa, haha! :) Mutta Canberra naytti talta.

Canberra3.jpgNatti paikka mutta tosiaan kohtuu tylsa. :)

 

Ma oon nyt ollu Sydneyssa n. viikon. Pari ekaa paivaa ma hengailin Cronullassa, esikaupunkialue n. tunnin junamatkan paassa keskustasta. Mulla asuu pari kaveria siella joten olin niita moikkaamassa. Tosi sootti pikku paikka ja ranta oli ihan mieleton. Gary ja Feona asuu ihan rannan vieressa ja ai etta mitka nakoalat niiden olohuoneesta oli merelle. Veteen ma en ole edelleenkaan taalla paassy, tai siis lahinna en ole halunnu koska se vesi on kylmaa! Ma odotan niita aasian lamposia vesia ja lillun sitten niissa tamankin ajan edesta :)

 

Cronullan lisaks mun on pakko hehkuttaa Newtownia, ihana hitusen hipahtava / hipsterimainen lahio pikkujunamatkan paassa keskustassa. Ihan huippuja second hand liikkeita!! Ma oon nyt parina paivana kayny siella hengailemassa ja ostinpa jopa itselleni joululahjaks leviksen farkkusortsit ehka vuodelta 62. Maksoin niista 17e! Siis 17e! Aijjjetta ma olin sitten onnellinen!! Hah ja Newtownissa on myos ihana Fiji-kauppa josta saa kuivattuja, suolattuja ja chilitettyja herneita. Ne on ihan sairaan hyvia naposteltavia, enka ma aatellu etta niita saa mistaan muualta kun Fijilta. Onneks loysin sen kaupan, niita onkin ollut vahan ikava :D. Mun taytyy kayda hamstraamassa sielta niita kaikille tuleville bussi ja lentomatkoille :)

 

Ma asun hostellissa ihan Sydneyn keskustassa, chinatownin vieressa. (En oo muuten aiemmin pannu merkille mutta aasialaiset naiset on ihan sairaan tyylikkaita!) tasta ooppereatalolle ja Darling harbouriin on ehka n. 1.5km. Ja hei se oopperatalo. Onhan se nyt alyton! Kavin eilen iltalenkilla auringonlaskun aikaan ottamassa valokuvia ja voi luoja sentaan miten kaunista oli. Oopperatalon lahelle on Sydneyn botanical gardens, hitsin iso ja hieno puisto / puutarha-alue. Ihan mahti paikka paiva hengailuun ja piknikkeilyyn :) aerial0043.jpgOikeesti! Voiko parempaa olla??!! :)

 

Toissapaivan ma makasin Bondilla, oopperatalon lisaks yks tunnetuimpia ja ikonisimpia paikkoja sydenyssa. Mieleton ranta, paljon surffausta ja hitosti ihmisia. Laitetaas siitakin kuva.bondibeach.jpg

Siella mulle sattu kylla yks elamani kummallisimpia hetkia. Ma istuin rannalla makoilun jalkeen kavelykadulla makkarin edessa (ilmanen wifi :)) ja plarailin kaikessa rauhassa puhelintani kun sellainen vanha, kanninen, koditon aboriginaali lahestyi mua. Ma aattelin etta se tulee pummaan tupakkaa tai rahaa joten ma vaan katsoin sita... niin avot, sehan vetas mua kyselematta nyrkilla naamaan! Hieman ehka hammentava hetki :D Ma menin tosiaan ihan hamilleni, pakkasin vaan kamani (salamannopeesti :D) ja haivyin siita. Hieman minusta myos erikoista etta kukaan ei puuttunu tahan millaan lailla paitsi pari nuorta jamppaa vahan kauempana kysy onko mulla kaikki hyvin. Mutta ehka ne ajatteli etta meilla on joku aboriginaalien valienselvittely menossa, alan ma sen verran ruskee jo oleen :D Ei mua sattunut, pikkunirheyma tuli leukaan, silla oli vissiin joku sormus mika vahan nirhas ja vahan on leuka arka. Mutta oonpa nyt saanu nyrkista naamaani elamani ensimmaisen kerran. :D

 

No niin, se siita jannittavasta paivasta :D 

 

Jatkoista sen verran etta huomenna ma lahden viikonloppu surffikurssille. Ma oon pari kertaa ollut opettelemassa aiemminkin mutta kuten Sanna voi teille todistaa, surffaamiseksi sita ei kylla parhaalla tahdollakaan voinut sanoa.. Joten nyt ma aion paasta vahan paremmin jyvalle siita hommasta. Kurssi pidetaan 7 mile beachilla, luonnonpuistossa n. 2 h ajomatkan paassa tasta ja ai etta se paikka nayttaa upeelle! Tanne on luvattu viikonlopuks n +35 astetta joten rantsu ja koko paivan vietto vedessa kuulostaa just loistavalta suunnitelmalta! 

aerial-7-mile-janies-corner.jpgMa luulen etta ma viihdyn tuolla ihan hyvin. :)

 

Sunnuntaina kun tuun takaisin hyppaan yobussiin ja matkaan takaisin Melbourneen joulun viettoon. Mulla on kauhee ikava ihmisia siella joten ma ajattelin etta palaan jouluks sinne. Tulee ainakin vietettya hauska joulu ja koska ma luultavasti en naa niita ihmisia enaa koskaan niin ma haluan viela vahan hengailla niiden kanssa :) Ma palaan Sydneyyn 27.12 ja uusi vuosi ajateltiin viettaa hostellin porukan kanssa ooppera talon edessa ilotulituksia odottamassa. Siita tulee pitka paiva koska mestoilla pitaa olla ajoissa jos meinaa saada hyvat paikat mutta jos meita on iso porukka, vahan musiikkia, ruokaa ja viinia ja hyvaa kelia niin mikas siina, kuulostaa loistavalta paivalta! :) Toinen vaihtoehto olis shore thing festarit Bondi beachilla mitka kuulemma on erittain hyvat kemut mutta en ma usko etta ma haluan uutena vuotena festareille. Eika sinne naa ilotulituksia joten joo, ma luulen etta puistopaiva it is. :)

 

Ja ai niin, randomein juttu ikina tapahtu eilen! Menin hostellin keittioon kun joku jamppa huusi mulle etta hei tytto ma tunnen sut! Ei mitaan hajua kuka taa tyyppi oli mutta se oli ihan satavarma etta se tuntee mut.. Niin kappasta vaan, me tavattiin 2 vuotta sitten Cairnissa, oltiin samassa hostellissa 2 viikkoa ja vietettiin juolua yhdessa. Ai vitsi, enpa olis ikina uskonu etta tormaan kehenkaan tuttuun viime reissulta tosta noin vaan. Ja etta me sattumalta asutaan samassa hostellissa taas. Haha, huippujuttuja! :) (Sanna, muistatko Gavin, se pieni englantilainen heppu joka oli meidan hostellissa, vahan kaljuuntuva kaveri? Kulki aina Ipadin kanssa? Muistaisit heti kun nakisit! Terkkuja tuhannesti!! :))

 

Noniin, oliskohan siina mun kuulumiset tilitetty talta eraa. Aaaa, sen verran viela etta kavin tanaan parturissa. Sanoin etta ota vaan toi toinen sivu koneella siistiks, ei tarvii tehda mitaan muuta. Niin se aasialainen typy vahan innostu ja nyt mulla on sitten lahes kokonaan toi toinen puoli siili. Naytan vahintaankin.. Erikoiselta. :D Onneks tuo nyt kasvaa silmissa takasin joten no worries! :)

 

Heippa taas ens kertaan, ihanaa joulun odotusta teille kaikilkle sinne! Otte ihania ja ma tykkaan teista hirveesti!! Pus!!

Terquin Sanna